Kryddor då och nu

Förra året hittade jag en jättebra kruka att odla lite kryddor i på balkongen. Jag valde då rosmarin, gräslök, citronmeliss, oregano, persilja och basilika. Jag köpte färdiga plantor i en fin blomsteraffär.

Den såg då ut så här, citronmelissen är gigantisk (och det enda jag använde den till var som dekoration på midsommartårtan):

Kryddor_2012

I år har jag drivit upp egna kryddor i fönstret, exakt samma sorter som förra året och i år ser krukan på balkongen ut så här:

Kryddor_2013

Gräslöken är väl den enda som är sig lik, närmast är oreganon och rosmarinen som är väldigt små. Citronmelissen kom inte upp alls.

Trots detta känns det ändå roligt att kunna ha kryddor som jag själv drivit upp i maten! Basilikan är jättefin, jag har 4 ganska stora plantor i en separat kruka.

Jag har planer för basilikan till nästa grilltillfälle, ni ska få se då vad det blir!

Tagged with:
Publicerat i Plantor och kryddodling

Kommentera

